Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor is gespecialiseerd in de boekhouding van Stamrecht BV’s.
Het biedt een enorm voordeel om de administratie van de Stamrecht BV te laten uitvoeren door een boekhouder die gespecialiseerd is in de administratie van Stamrecht BV’s.
Naar onze mening wordt er iets te makkelijk over de administratie van een Stamrecht BV gedacht en worden kansen gemist, daar waar specifieke fiscale kennis omtrent de boekhouding van de Stamrecht BV ontbreekt.
Een groot deel van onze administratie portefeuille bestaat uit Stamrecht BV’s en een deel daarvan hebben wij in het verleden zelf opgericht en cliënten waren en zijn nog steeds erg tevreden over onze dienstverlening.
Maar wij hebben ook Stamrecht BV’s in portefeuille van cliënten die teleurgesteld waren in de vroegere adviseur of van cliënten die gezien het enorme belang toch behoefte hebben aan gespecialiseerd advies. Daarbij bedragen onze kosten vaak een fractie van het totale kapitaal en levert een frisse blik op uw Stamrecht BV altijd nieuwe inzichten op.
Alleen in die gevallen waarin een Stamrecht BV fiscaal correct wordt geadviseerd en geadministreerd bent u er zeker van dat u achteraf nooit problemen met de fiscus krijgt en kunt u optimaal profiteren van het aanwezige kapitaal.
Het kan zijn dat u de administratie en boekhouding van uw Stamrecht BV momenteel heeft ondergebracht bij een ander kantoor dan Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor. Toch heeft u interesse in het fiscale advies en de fiscale kennis van Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor, waardoor u graag naar Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor zou overstappen.
Met de Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice regelen wij de overdracht van de administratie en boekhouding van uw Stamrecht BV van uw huidige kantoor naar Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor.
Met de Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice weet u zeker, dat de overstap vlekkeloos verloopt. Vanzelfsprekend is deze service volledig kosteloos, om u het zo makkelijk mogelijk te maken!
Voordelen van de Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice De Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice omvat onder meer de volgende werkzaamheden:
Meer weten over de Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice?
Wilt u direct overstappen naar Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor, gebruikmakend van de Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor Overstapservice, of wilt u meer weten over deze service? Wij staan tijdens kantoortijden voor u klaar om al uw vragen over deze dienst te beantwoorden. U bereikt ons via het contactformulier op de website of telefonisch op het telefoonnummer 070-2210043.
Tevens nodigen we u graag uit voor een persoonlijk en geheel vrijblijvend fiscaal adviesgesprek op ons kantoor. Zo krijgt u een goed beeld van de mogelijkheden en werkwijze bij Duijnstee & Grundeken Administratiekantoor.
Voor de Stamrecht BV dient de administratie en de jaarrekening te worden samengesteld op basis waarvan de fiscale (vennootschapsbelasting) aangifte kan worden ingediend.
Na goedkeuring van de jaarrekening door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders; dient deze vervolgens te worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
De prijs voor al deze werkzaamheden bedraagt € 535,- excl. BTW.
Daarboven hanteren wij een tarief van 1 euro per mutatie.
De kosten zijn fiscaal aftrekbaar van het resultaat van de BV.
In onze jaarlijkse kosten is ook inbegrepen het beantwoorden van vragen over de Stamrecht BV.
De aangifte Vennootschapsbelasting dient in beginsel te worden ingeleverd binnen 5 maanden na afloop van het kalenderjaar.
Omdat deze termijn voor de concrete afwikkeling van alle door ons beheerde Stamrecht BV’s niet haalbaar is, zullen wij gebruik maken van de zogenaamde uitstelregeling belastingconsulenten van de fiscus waardoor wij onze administratieve werkzaamheden en aangiftes over het gehele jaar kunnen spreiden.
Uitgangspunt in deze is dan wel dat wij deze administratieve werkzaamheden en aangiftes voor 31 december hebben afgerond en ingediend.
De fiscus hanteert tegenwoordig een forse belastingrente indien de aangifte buiten de aangifte termijn is ingediend; Deze belastingrente kan oplopen tot 8% dus indien er een positief resultaat verwacht wordt en belasting moet worden betaald is het raadzaam niet te lang te wachten met het inzenden van de stukken.
Bij complete aanlevering van de stukken voor 1 maart as garanderen wij dat wij, bij een positief resultaat, voor 1 juni de belasting aangifte zullen indienen waardoor, indien deze gevolgd wordt, geen belastingrente verschuldigd is.
Om een en ander correct te laten verlopen hebben wij van de Stamrecht BV
nodig:
Voor de Stamrecht BV zijn er sinds 1 januari 2014 twee mogelijkheden om het Stamrechtkapitaal uit te keren.
Vanaf 1 januari 2014 mag u zelf bepalen hoe u het stamrecht opneemt. U hebt naast de gebruikelijke periodieke uitkeringen nu ook de mogelijkheid om het stamrecht geheel of gedeeltelijk af te kopen.
U mag dus in enig jaar naar believen een willekeurig bedrag opnemen uit het stamrecht. Dat is dus een ideaal fiscaal-financieel planningsinstrument.
U kunt dus bijvoorbeeld in november van enig jaar bezien of het interessant is om in dat jaar nog een eenmalige opname te doen.
De uitkering is natuurlijk wel in het jaar van opname fiscaal belast en de Stamrecht BV dient ook dan loonbelasting in te houden.
Voor de goede orde; U dient nog wel steeds uiterlijk in het jaar dat u de AOW leeftijd bereikt) de dan nog aanwezige gehele stamrecht verplichting om te zetten in een dan te bepalen periodieke uitkering.
Ook voor een eenmalige opname dient een loonadministratie opgezet te worden want de Stamrecht BV wordt inhoudingsplichtig voor de loonbelasting.
De kosten voor de loonadministratie bedragen voor een eenmalige gedeeltelijke opname € 160,- excl. BTW.
Indien u de onderstaande controlelijst naar ons opstuurt kunnen wij dat traject voor u in gang zetten.
Indien de Stamrecht BV periodieke uitkeringen doet, dient dit natuurlijk juridisch en fiscaal correct afgewikkeld te worden in de boekhouding van de Stamrecht BV. Hiervoor dient er een aantal zaken geregeld te worden:
Uiteraard kunnen wij voor u alle werkzaamheden uit handen nemen. Dat is dus loonadministratie inclusief loonaangiftes, actuariële berekening en akte periodieke uitkeringen. De kosten hiervoor bedragen € 210,- ex BTW per jaar, voor alle bovenstaande werkzaamheden.
Indien u de onderstaande controlelijst naar ons opstuurt kunnen wij dat traject voor u in gang zetten.